Eshopáři jej dobře znají. Skvělá metoda jak se ukazovat a připomínat zákazníkovi, který projevil o nás produkt zájem. Jednou navštíví váš web, prohlédne si nějaké produkty a pak mu je několikrát ukážete, nabídnete nějakou slevičku a už je váš. A nakoupí.
Pro neznalé, ty co nakupují. Znáte to, když přijdete na nějaký web prohlédnete si produkt, který vás zaujal v reklamě. A pak se vám neustále na facebooku a na všech možných webech zobrazuje na tento eshop reklama. Dokonce i na konkrétní produkt. A pak u toho samého eshopu vidíte, že mají dopravu zdarma a jdete do toho.
Teď se vrátím k eshopařům. Co mě napadlo. Sám mám eshop s produktem, kterého je ale strašně moc vzorů a barev (klidně si představte třeba tričko). A mám jich na výběr kolem 6000. Konkurence má samozřejmě to samé, takže se přebíjíme hlavně cenami. Většina z nich je na objednávku, takže doručení trvá cca 7 pracovních dní. Konkurence to má podobně. Tolik k podmínkám. Co jsem ale vysledoval? V posledních měsících narůstají nevyzvednuté dobírky. U platby převodem se to nestane nikdy. Ano, lidi jsou více laxní. Nejsou zvyklí držet slovo. Něco si objednají a v tu chvíli to pustí z hlavy. Ale myslím, že na zvýšené procento nevyzvednutých zásilek má vliv i dynamický remarketing (zjednodušeně – zobrazování reklamy s prohlédnutými produkty). Tzn. že zákazník objede pár eshopu pak koupí u vás. Vy produkt zabalíte a pošlete. U našeho sortimentu to trvá týden nebo více. Zákazníkovi mezitím skáčou do reklamy nabídky konkurence, jiné vzory a barvy. Zalíbí se mu něco jiného, tak objedná jinde znova a váš balík nevyzvedne. Je to smutné, ale myslím, že tato situace bude jen narůstat. Lidi zkrátka serou na to, že se někde jinde zavázali. S klidem to nepřevezmou.