Zrovna čtu na idnes pěkný rozhovor s majitelem a zakladatelem eshopu parfums.cz, Michalem Zámcem (33). Vždycky si takovéto články rád přečtu, jsou poměrně motivační. S podníkáním na internetu začínal už v roce 2001, kdy internet byl u nás prakticky v plenkách. Sám si pamatuju, že v té době jsem pořádně nevěděl co je to email. Časem jsme už měli aspoň analogové vytáčení (ten příšerný zvuk co šel z počítače, když se připojoval k internetu). Za minutu připojení mimo špičku se platilo přes 20 korun (tehda poměrně dost peněz). Takže obdivuju už jen to, že dokázal překonat ten pocit, že ho každá minuta připojení stojí dost peněz. Natož přitom něco tvořit. To jsou desítky stovky hodin práce. Představte si, že v té době také nebyly pořádně žádné návody na tvorbu webstránek.
Konkurence prakticky neexistovala a stačilo hodit reklamu na několik málo inzvertních serverů. Ale trh byl také mnohem menší a lidé se báli nakupovat na internetu. Nejdříve prodával mobilní telefony a další elektroniku. Po příchodu velkých operátorů tento byznys přestával mít smysl (lidé raději kupovali na eshopech operátorů s prodejnou v zádech, dnes je to lidem jedno). V roce 2004 v podstatě ze dne naden přeskočil na parfums. Byznys se rozjel neskutečně rychle. Zejména pro to, že nasadil agresivní nízké marže a online konkurence v párfémech spíše neexistovala. Firma za 12 let dosahuje obratu nad 4,5 miliardy a má kolem 700 zaměstnanců. Rozpíná se rychle nejen v Evropě ale také už v americe (kde má docela dobrou pověst). Přesto řada lidi obchod kritizuje a kolují legendy že vyrábí a prodává falešné výrobnky, náhražky a ředí parfémy. Těžko řict, co na tom je pravdy (na každém pštrochu, pravdy trochu..). Naše rodinka (tedy přesněji řečeno manželka) nakupuje na parfums pravidelně jednou za pár měsíců, více méně stále stejné zboží a vždy je vše ok. Uvidíme jak si tento obchod povede dál s přibývající parfémovou konkurencí (alza, mall, vivantis a stovky malých shopů).